Czy potrzebujesz bloga na WooCommerce?
Czy potrzebujesz bloga na WooCommerce? Czy blog na WooCommerce jest Ci potrzebny? Krótka odpowiedź –
Czytaj więcejSklepy internetowe w Polsce często pomijają posiadanie bloga. I to pomimo tego, że content marketing sprzedawał, sprzedaje i będzie sprzedawać. Według raportu E-commerce polskich producentów kosmetyków” aż 40% drogerii internetowych sprzedających kosmetyki – nie ma własnego bloga. I tyczy się to nie tylko sklepów internetowych na WooCommerce.
Trzeba sobie zadać poważne pytanie – dlaczego? Blogi czy to na WooCommerce, czy w innych e-commercach, pozwalają na budowanie świadomości marki i przyciąganie nowych klientów. Choć często zamieszczane na nim treści nie są tymi sprzedażowymi. Content marketing nie polega stricte na sprzedawaniu, a dostarczaniu odbiorcy wartości. Spójrz na bloga chociażby Sylveco – ten służy nie tyle promocji produktów marki, co odpowiada na pytania klientów, udziela im porad.
To samo tyczy się też blogów, które prowadzą największe sklepy RTV AGD w Polsce – np. morele.net czy x-kom. Treści w ich sklepach internetowych to poradniki, recenzje, rankingi, porównania produktów itd. itp.
Założenie bloga na WooCommerce jest bajecznie proste, ale w zasadzie nie robimy tego na samej wtyczce, co na CMS-ie, na którym działa. Mowa tu rzecz jasna o WordPressie. Jeśli posiadasz swoją stronę internetową na WordPressie, to zapewne zauważyłeś, że blog jest w zasadzie domyślną jej częścią.
Tak naprawdę do założenia bloga na WooCommerce nie potrzebujesz niczego. Wystarczy zalogować się do kokpitu WordPressa i zacząć dodawać wpisy w miejscu nazwanym „posty”. Blog na WooCommerce, czy też WordPressie jest bardzo intuicyjny w obsłudze i pozwala na dodawanie różnych śródtytułów (tzw. nagłówków, np. H2, H3), materiałów wideo, grafik itd. itp.
Stworzenie podstawowego wpisu na blogu WooCommerce zajmie Ci dosłownie kilka chwil. Warto w tym przypadku skorzystać jednak z pewnych wtyczek, które pozwolą Ci, chociażby odpowiednio nasycić tekst słowami kluczowymi. Jednym z takich dodatków jest Yoast SEO. Dzięki niemu będziesz tworzyć treści na blogu WooCommerce, które zdobędą wysokie pozycje w Google.
Szukasz wspracia w zakresie
uruchomienia i zabezpieczenia strony na wordpress
Ważna rzecz – dodawanie wpisów na bloga niekoniecznie sprawi, że będą one widoczne dla użytkowników. Musisz sprawdzić, jak wygląda motyw (szablon) Twojego sklepu internetowego na WooCommerce. Nie każdy z nich bowiem ma wyszczególnioną osobną podstronę w serwisie.
Zanim zaczniesz dodawać wpisy na bloga WooCommerce – wybierz lub stwórz taki motyw, w którym ów blog będzie widoczny. Inaczej tworzenie treści nie ma sensu, bo będziesz musiał liczyć na to, że dobrze się wypozycjonują i ktoś znajdzie je organicznie dzięki Google’owi.
A o czym powinieneś pisać? Przeprowadź analizę konkurencji – sprawdź, jakie treści tworzy lub wręcz odwrotnie – jakich nie tworzy. Zawsze dobrym pomysłem są poradniki, odpowiadanie na pytania i wątpliwości konsumentów, recenzje produktów czy ich rankingi. Znajdź niszę dla siebie i twórz takie treści, które pomogą Twoim klientom!
Czy potrzebujesz bloga na WooCommerce? Czy blog na WooCommerce jest Ci potrzebny? Krótka odpowiedź –
Czytaj więcejCo to jest WooCommerce? Czym jest WooCommerce? Czy jest darmowy? Dowiedz się, jak działa WooCommerce
Czytaj więcejal. Jana Pawła II 61 lok. 212, Warszawa 01-031
Pracujemy: 9:00 - 16:00
2022 Copyright © ITC wszelkie prawa zastrzeżone.